יום שני, 16 ביוני 2014

מה הקשר בין קריוקי בתל אביב לקריוקי במזרח הרחוק?

קריוקי הגיע מהמזרח הרחוק או יותר נכון מיפן, והתרבות של שירה בין חברים באמצעות מכונה מיוחדת המראה את מילות השירים הגיעה לארץ.

הספורט הלאומי של יפן הגיע לישראל
ליפנים הקריוקי הינו ספורט לאומי ואין בית שאין בו מכונת קריוקי. רק בשנים האחרונות החל הקריוקי להגיע גם לארצנו הקטנטונת, ואנו כבר עדים לקדחת הקריוקי שהתפשטה בארץ. תרבות הקריוקי מקובלת מאוד באזור של המזרח הרחוק. בדרך כלל , כל אחד בתורו מחזיק במיקרופון ושר את השיר האהוב עליו. הקריוקי היא חוויה חברתית שכל החבר'ה יושבים וחלק מהם מזייפים בשירה. ניתן לצחוק כי הרבה אנשים שמזייפים אינם שומעים את עצמם. מסיבת קריוקי תפסה חזק בישראל ובכל מסיבה פרטית בבית. היום יש מנחה של קריוקי שמנעים את הערב על כולם.

כיצד מכונת הקריוקי עובדת?
מכונת הקריוקי, מחוברת למסך טלוויזיה או מחשב ומציגה את מילות השירים. כאשר מזמינים אירוע של קריוקי, בעצם מזמינים את המכונה עצמה, יחד עם מערכת שלהגברה שכך כולם יוכלו לשמוע את המוסיקה ואת עצמם שרים. קריוקי מקצועי, זה באמצעות מנחה שיגרום לקהל לשיר ויוכל אף להרקיד אותם. המנחה חייב להיות בעל חוש הומור כך שמדי פעם גם יספר בדיחות או  יבצע שעשועונים נושאי פרסים. כולנו אוהבים לשיר גם הקטנים וגם הגדולים, ולכן כאשר אנו נמצאים בחברה שלנו, אנו נוטים להיות שמחים יותר ואין לנו פחד במה כי אנו בין אנשים מוכרים ולכן לא חוששים לשיר ולזייף.

די ג'יי לחתונה


הכול התחיל מאהבה למוסיקה ושירה

קריוקי שמקורו ביפן, התחיל מתוך אהבה למוסיקה , יש הרבה אנשים שאוהבים לשיר במקלחת, בבית בחברה ובכל מקום אפשרי. היום, כולם כבר יכולים לשיר בחברה ובמיוחד בחברה שמוכרת להם, החוויה היא נעימה מאוד ומחברת יותר בין אנשים. חשוב שהקריוקי לא יימשך הרבה זמן כי הוא עלול פשוט לשעמם בסופו של דבר, אלא רק בסוף האירוע או בחלק מהאירוע יהיה ערב קריוקי . כל ערב חברתי יכול לנהיות גם ערב קריוקי . חשוב כי האנשים יאהבו לשיר, אחרת חלק ישירו וחלק ישתעממו. הקריוקי מיועד לכך שייהנו ממנו ומהשירה של כמה אנשים שיהיו מוכשרים בתחום השירה. היום הטרנד הזה תפס גם את בני הנוער בארץ והחוויה היא נהדרת לכולם.

2 תגובות:

  1. יפנים !?!
    בחיים לא הייתי חושב שזה בא מהם

    השבמחק
  2. כן תתפלא, היפנים האלו הם היזמים הגדולים בהיסטוריה

    השבמחק